Nyári programjaink 2011 - Gödöllői Református Líceum Gimnázium

Médiatár > Archívum > 11/12 tanév

Újra a Zemplénben
Kéktúra 2012

A Líceumi kéktúrák történetében lezárult egy hosszú fejezet és egyúttal egy új kezdődött el. A már legendássá vált 1995-ös első kéktúra tábor is a Füzéri vár alól indult, csakúgy mint az idei. Az ismétlésre azért volt szükség, mert az elmúlt 17 év alatt bejártuk Magyarország összes hegységét. Budapest közelsége miatt a Pilist és a Budai hegységet meghagytuk a családi kirándulások helyszínének, viszont a Mecsekben kétszer is barangoltunk, érintettük a titkán látogatott Zselicet és Zalai-dombságot.
A kéktúra tábor szép hagyományát Danku Pista bácsinak köszönheti a Líceum. Akik átvettük tőle a stafétabotot, igyekszünk megőrizni a program általa teremtett értékeit. Aki nem tudná, a kéktúra tábor az Országos Kék jelzés nyomvonalán haladva, attól időnként letérve (néha nem szándékosan, azaz eltévedve) járja be az országot évről-évre új hegységet kiszemelve. Mindeközben sátrazva, turistaházakban, néha egészen nomád körülmények között megszállva vándorlunk a természetben. Esténként tüzet rakunk, éneklünk, vagy „gyilkosozunk”. Reggelenként pedig mindig valaki furulyával megzavarja a résztvevők alvását.
Az idei táborban 25 diák vett részt. Füzértől Sárospatakig szeltük át a Zempléni hegységet 6 nap alatt. Dicséret illeti a csapatot, amelyik zokszó nélkül, vidáman gyalogolta végig a nem mindig könnyű terepet, ráadásul hátizsákkal a vállán.
Köszönöm Zsófi néninek is, hogy ellátott minket élelemmel, Attila bácsinak, aki Lázár Ervin mesékbe bújtatta az áhítatait, valamint Zsolt tanár úrnak a növénytani előadásait.

Jövőre a Cserehát és Aggteleki hegység következik. Lehet előre edzeni.

Pertis Szabolcs
táborvezető

Református középiskolák kosárlabda tábora
Balatonszárszó (Soli Deo Gloria központ), 2011. július 4-9.

Idén 15. alkalommal rendezték meg ezt a "tornát", amire rajtunk kívül Budapestről, Mezőtúrról, Karcagról és Kunszentmiklósról érkeztek csapatok - lányok és fiúk egyaránt. Mi két leány csapattal érkeztünk, akik igazán kitettek magukért a tikkasztó hőség ellenére: az idősebbek az 1., a fiatalabbak (most voltak először ilyen tornán!) a 4. helyen végeztek. Örömüket tovább fokozta, hogy az All Star válogatottnak megválasztott 5 ember közül 3-at mi delegálhattunk (Mészáros Anna, Majoross Krisztina, Mészáros Emese).
A reggeli és esti áhítatok témája, és nem utolsó sorban: stílusa magával ragadó volt! Veszelka Tamás nagytiszteletű úr ezen kívül más szabadidős tevékenységek összeállításával s egy vidám és tanulságos csapatépítő délután megtervezésével/lebonyolításával tette még teljesebbé ezt a hetet.
A tábor egyébként - a táborvezető és a többi pedagógus egybehangzó véleménye alapján - az egyik legjobb hangulatú volt hosszú évek óta.

Tanévnyitó
(néhány gondolat az igazgatói beszédből)

"Eltelt vagy elmúlt a nyár, most is gyorsan, mint mindig, és új tanév, új feladatok és lehetőségek előtt állunk mindnyájan…

…És sziklaszilárdan állnak azok a nevelési elvek is, melyeket a 20. tanévét megkezdő Líceum a református iskolák hagyományait követve 1992 óta töretlenül vall fennállása során végig: hogy  a nevelésére bízott gyermek Isten ajándéka, mi pedig tanárok az Ő munkatársaként bánunk a ránk bízottakkal,  és segítünk felszínre hozni a gyermekben lévő értékeket, hogy erkölcsös, Krisztusra figyelő felnőtté váljon, akinek szívügye a másik emberrel vállalt közösség, és a  tágabb közösség, a család és a  haza szeretete is…

… Azonban napjainkban azt látjuk és tapasztaljuk , hogy körülöttünk egy minden biztos fogódzót, közösséget, családot, lelket elvesztő  emberiség kínlódik  a lassan mindent feladás állapotában. Szinte reménytelenül. Gyakran mi magunk, hívő emberek is hajlamosak vagyunk a kétségbeesésre. Pedig nem kellene más, mint egy mustármagnyi hit és bizalom, hogy az Ige tanítását szívből vallhassuk:"Ne félj, mert megváltottalak". Vagy "Veletek vagyok a világ végezetéig,"és sorolhatnánk vég nélkül a felénk áradó bátorító bibliai gondolatokat. Higgyük el,Isten látja a helyzetünket, tud rólunk és szeret minket. És azt kéri,  hogy  a lényegre figyeljünk, és bízva bízzunk benne. Éljük úgy a hétköznapokat, hogy látszódjék ez rajtunk, mert a világ sóvárogva várja az Isten fiainak a megjelenését. Ez is a küldetésünk"