nyertes pályázat - Gödöllői Református Líceum Gimnázium

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

nyertes pályázat

Médiatár > Archívum > 16/17 tanév
A Gödöllői Szolgálatban olvasható:
Sikeres akadémiai pályázat résztvevője a Líceum  

A Magyar Tudományos Akadémia Szakmódszertani Pályázatának egyik nyertese az a pályamű lett, amelynek egyik résztvevője a Gödöllői Református Líceum Gimnázium. A projekt résztvevői négyéves kutatás és munka keretében „A hazai egészségnevelés korszerű pedagógiai megközelítése a kortárs-oktatás segítségével, a TANULJ-TANÍTSD-TUDD (TANTUdSZ)” elképzelést dolgozzák ki. A program vezetője Prof. Dr. Falus András akadémikus, aki az Eduvital egészségnevelési társaság alapítója. Az Eduvital tavaly meghirdetett egy Értsd, csináld, szeresd jeligéjű pályázatot, melynek országos döntőjébe jutott iskolánk három tanulója: Papp Tímea, Szekeres Zsófia és Huoranszki Csaba. A versenyre elkészített írásos pályamű, mely a kóros elhízás okairól és annak iskolánkon belüli vizsgálatáról szólt, megjelent az Élet és Tudomány folyóirat 15. számában. A pályázaton való sikeres részvétel és az elért versenyeredmények volt a döntő oka annak, hogy a Líceum meghívást kapott három további gimnázium mellett az MTA által támogatott szakmódszertani programra.
A valós, reális és hosszútávú megoldások egyik alapvetően fontos tényezője az ifjúság egészségtudatos nevelése a legkisebb gyermekkortól kezdve, mert az egészséggel összefüggő attitűdök leghatékonyabban fiatal életkorokban befolyásolhatók helyes irányba. A fiatal generációk azonban interaktívabb tudásátadási módszertant igényelnének az egészségvédelemmel foglalkozó programokban is. A TANTUdSZ program lényege egy olyan képzésrendszer kialakítása, melynek első lépcsője a felsőoktatásban található. Az egyetemi hallgatók tanáraik révén elsajátítanak egy, a tanulmányaik révén is alátámasztott egészségvédelemről szóló ismeretanyagot. Ezt követően a középiskolákban mentorok kontrollja mellett átadják tudásukat a 16-18 éves korosztálynak. A líceumon belül megvalósuló következő szakasz az, hogy ezeket az életmódbeli ismereteket az alsós korosztály kapja meg  az idősebb, gyakran „idolként”számon tartott licistáktól. Az utolsó lépés a református egyház óvodája.  
Nézetünk szerint - amit pedagógiai gyakorlatok is alátámasztanak- a kortársoktatás hatékonysága abban áll, hogy a fiatalabb korosztályokban a kisebbek számára követendő, modellértékű példát jelenthetnek a néhány évvel idősebbek, mert a tudást átadó, korban közelálló személy a maga példájával szerepmodellként jelenhet meg a befogadó környezet számára.


Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz