Osztálykirándulások - Gödöllői Református Líceum Gimnázium

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Osztálykirándulások

Médiatár > Archívum > 13/14 tanév

A földrajz iránt érdeklő gyerekek látványos Nógrádi vár- és vulkán-túrán voltak Pintér Zoli bácsival és Molnár Andi nénivel.

Először a Somoskői vár oldalánál lévő híres bazaltömlés képződését magyarázta el Zoli bácsi (nograd 1).
A szabályosan megszilárdult bazaltoszlopokra való feljutást többen is megpróbálták (nograd 2).
A bazaltömlés alatt található a jégkorszakok idején aprózódásával képződött kőtenger (nograd 3). Vajon találunk-e kristályokat a bazalt darabok belsejében? (nograd 3b)
Hegyen-völgyön és bükkösökön keresztül átmentünk a Salgó várhoz, amely lábánál megpihentek a vándorok (nograd 4).
Majd feljebb másztak és körülnéztek (nograd 5) és újra megpihentek (nograd 6).
Az Európában egyedülálló riolittufa képződményt Kazáron néztük meg (nograd 7).
A hosszú, sár- és agyagtaposás után Zoli bácsi elmagyarázta a „bad land” képződést (nograd 8).
Az érdeklődők a mikro formákat is megörökítették (nograd 9).
Mások kipróbálták a csúszós, felázott talajon a le- és a feljutást és újra gyönyörködtek a faltasztikus formákon (nograd 10).

A 8.a osztály tanulmányi kirándulása a Szent István Egyetemen

A Szent István Egyetemre Molnár Andi néni és Kampfl Orsi néni kísért el bennünket. A Vadvilág Megőrzési Intézetben megismerkedtünk a vadgazdálkodás feladataival (vad 1), a Kárpát-medence vadvilágával: a dám- és gímszarvassal, a szarvasagancsok színével, a róka és a toportyán közötti különbséggel, a hazai macskafélékkel, a kertünkben és környezetünkben élő madarakkal, ragadozókkal (vad 2).
A Halgazdálkodási Tanszéken megtudtuk, hogy milyen etológiai és toxikológiai vizsgálatokhoz lehet használni a zebradániót (hal 1).
A szaporodásbiológiai kutatásokhoz chippel kell ellátni a halakat (hal 2), majd mesterségesen kiváltani az ivarsejtek képződését (hal 3).
A szövettani laborban megnéztük a szövettani metszetek készítésének módszerét és bepillantottunk a halak szerveinek részleteibe (hal 4).
Betekintést kaptunk az angolnák szaporodásának nemzetközi jelentőségű kutatásába (hal 5).

A 9.a osztály a tanulmányi kirándulásán a Haszonállat-génmegőrző Központ tevékenységével ismerkedett meg.


A Központ Méhészeti Intézetében először a méhekről, a méhek életéről (méh 1), azután a méhészet történetéről majd a méhészeti munkákról kaptunk ízelítőt (méh 2).
A genetikai sokszínűségről (méh 3), az őshonos baromfifajták in vitro (sperma- és embriófagyasztás útján) és in vivo (élő baromfiállományokkal történő) megőrzésével kapcsolatos kutatásokról hallottunk izgalmas előadásokat.

Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz