• Skip to main content
  • Skip to header right navigation
  • Skip to site footer
Gödöllői Református Líceum Gimnázium

Gödöllői Református Líceum Gimnázium

Gödöllői Református Líceum Gimnázi

  • Kezdőlap
  • E-napló
  • Hírek
    • Kirándulások, programok
    • Versenyek, eredmények
      • Biosz-Föci-Kémia versenyeredmények a kezdetektől napjainkig
    • Előadások
    • Pályázatok
      • Adományok után járó normatív pályázat 2024.
  • Rólunk
    • Iskolánk története
    • Hitélet
      • Reggeli áhítatok
    • Tanáraink
      • 2024-ben díjazott tanáraink
      • Akikre büszkék vagyunk
      • Iskolapszichológus 
    • Galéria
    • Tablófotók
    • Határtalanul! program
    • Nemzetközi projektek
      • Erasmus+
      • Partnereink
      • Erasmus galéria
      • Erasmus tanári belépés
    • Iskolaújság
    • Dokumentumok
      • Közös olvasmányok listája 2024/25
      • Közös olvasmányok listája 2023/24
  • Felvételi információk
    • Felvételi tájékoztató
    • Lelkészi ajánlás
    • Szóbeli felvételi
    • Beiratkozási tudnivalók
  • Nyelvvizsga, versenyek
    • Theolingua
    • Euroexam
    • Concours hors cours
  • Kapcsolat
  • About Us

Hősök Tere Alapítvány a Líceumban

2025. második félévében a 7.b osztály lehetőséget kapott arra, hogy részt vegyen a Hősök Tere Alapítvány trénerei által vezetett, négy alkalomból álló „Anti-bullying, hétköznapi hősök” foglalkozássorozaton. A program célja az volt, hogy a diákok megismerjék a mindennapi hősök szerepét, felismerjék a segítségnyújtás fontosságát, és elsajátítsák azokat a készségeket, amelyekkel hatékonyan támogathatják társaikat és környezetüket.

Az első alkalommal a hétköznapi hősök fogalmát járták körbe. Megvizsgálták, milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy segítőkész ember, és mi szükséges ahhoz, hogy valaki valóban cselekvő hőssé váljon. A diákok aktívan bekapcsolódtak a beszélgetésbe, számos értékes gondolatot osztottak meg, és személyes élményeiket is megosztották arról, hogy mikor és milyen módon segítettek másokon – legyen szó akár idegenekről, akár közeli ismerősökről.

A második foglalkozáson a tanulók játékos és szituációs gyakorlatok segítségével dolgozták fel a témát. Két csoportban vitatták meg, mit lehet tenni, ha valaki segítségre szorul. A beszélgetések középpontjában olyan kérdések álltak, mint: „Milyen felelősségünk van egy adott helyzetben?”, „Kinek lehet szólni?”, „Mit kell tennem?”. Mindenki választott magának egy szituációt, ahol a leginkább segítene, majd elmagyarázták, hogy miért pont azt választották. A diákok több személyes példát is hoztak, majd közösen elemezték, milyen tényezők segítik vagy akadályozzák a segítségnyújtást.

A harmadik foglalkozáson a múlt alkalommal megbeszélt szituációkat felidézve beszélgettek. A segítségnyújtáshoz szükséges pozitív tulajdonságokat egy mozgásos játékkal elevenítették fel. Végül hosszasan megvitatták, az akadályozó és segítő tényezőket, helyzeteket, majd lépésről lépésre felállították a legfontosabb teendőket az ilyen helyzetekben. A kártyák egy része olyan akadályokat és társas hatásokat mutat be, amelyek befolyásolhatják az emberek reakcióit.

A negyedik foglalkozáson összegezték az eddig tanultakat, majd szituációs játékokon keresztül elmélyítették tudásukat a hétköznapi hősökkel kapcsolatban. Megfogalmazták, hogy a hősiesség nem feltétlenül nagy tettekben nyilvánul meg, hanem a mindennapi kedvességben, kitartásban és empátiában is. A szituációs játékok segítettek felismerni, hogyan lehetnek ők maguk is hétköznapi hősök azzal, hogy segítenek valakinek, akinek szüksége van rá. Megbeszélték, hogy mekkora szerepe van annak, ha a nem vagyunk egyedül. Nem kell egyedül cselekednünk, ha összefogunk, akkor sokkal bátrabban közbe lehet lépni. A beszélgetések során mindenki elmondta, hogy mit tanult a foglalkozásokon: volt, aki jobban megértette a mások helyzetébe való beleérzés fontosságát, mások pedig rájöttek, hogy ők maguk is sokkal többet segítenek a környezetüknek, mint azt korábban gondolták. Ezen az utolsó alkalmon mindenki megosztotta, hogy mit visz magával a tanultakból. Akár egy-egy gondolatot, érzést vagy akár egy konkrét elhatározást, hogy a jövőben tudatosabban figyel másokra. Volt, aki az első találkozás óta észrevette magán, hogy segítőkészebbé vált, és jobban oda tud figyelni a körülötte lévőkre. És volt, aki nyugalmat lelt abban, hogy most már tudja, hogy egy-egy konkrét szituációban mit és hogyan csináljon, kihez forduljon, és hogyan váljon hétköznapi hőssé.

A négy másfél órás találkozó során kiemelt szerepet kapott az aktív figyelem és a másik tisztelete. A diákokat arra ösztönözték, hogy meghallgassák egymást, kivárják a megfelelő pillanatot a hozzászólásra, és ne vágjanak egymás szavába. Míg ez az első alkalommal még kihívást jelentett, hétről hétre egyre tudatosabban figyeltek egymásra, így a beszélgetések egyre gördülékenyebbé és mélyebb tartalmúvá váltak.

Ez a programsorozat nemcsak a segítségnyújtás lehetőségeire és felelősségére világított rá, hanem erősítette a közösségi szellemet, és segítette a diákokat abban, hogy bátrabban és tudatosabban álljanak ki egymásért a mindennapokban.

Hálásan köszönjük a Hősök Tere Alapítványtól érkezett trénereknek, Krisztának és Larának, hogy mindig nagy lelkesedéssel, őszinte nyitottsággal és elkötelezettséggel érkeztek hozzánk, inspirálva diákjainkat arra, hogy ők maguk is hétköznapi hősökké váljanak – pont úgy, mint Kriszta és Lara.

További híreink: Aktuális hírek, Előadások
© 2025 · grl.hu · Honlapot készítette és üzemelteti: Tutihonlap.hu